Hvorfor:
Denne aktiviteten vil støtte studentenes læringsprosess, og vil hjelpe studentene med å oppnå en bedre forståelse av temaene som er blitt dekket.
Hvordan:
Alternativ 1:
- Studentene arbeider individuelt, i par eller grupper for å sette sammen et sett med spørsmål fra ulike temaer dekket gjennom semesteret.
- Spørsmål kan sendes inn til et åpent arbeidsplass eller forum i forkant av den planlagte Q&A-økten, som vil hjelpe med å strukturere økten, men også studentenes kognitive tankeprosess.
Alternativ 2:
- Enkeltpersoner eller små grupper finner informasjon om et tema, forbereder seg og fremfører en kort informativ økt i en plenumsøkt.
- Det settes av tid til diskusjon/svar.
- Spørsmål kan sendes inn skriftlig i løpet av foregående økt (egnet godt for sjenerte studenter), eller de kan stilles muntlig.
Why:
This activity will support the students’ learning process, and will help students’ get a better understanding of the topics covered.
How:
Alternative 1:
- Students work individually, in pairs or groups to compile a set of questions for different topics covered during the semester
- Questions can be submitted to an open workspace or forum well ahead of the planned Q&A session, this will help structure both the session, but also students’ cognitive thinking process
Alternative 2:
- Individuals or small groups find information on a topic, then prepare and deliver a short informative session in a plenary session.
- A time is set aside for a discussion/answer session.
- Questions may be submitted in writing at the previous session (good for shy students), or they may be oral.