Crowdsourcing

#plenary #plenum #group-collaboration #gruppearbeid

Hvorfor:
Denne aktiviteten hjelper studentene til å føle seg involvert og engasjert i prosessen med å samle og deretter syntetisere informasjon.

Hvordan:
• Fortell studentene dine at de skal skrive alt de vet, eller tror de vet, om et gitt tema ved å bruke et delt dokument eller lignende.
• Aktiviteten fortsetter til studentene ikke kan tenke på noe mer, eller til temaet foreløpig er tilstrekkelig utforsket.
• Instruktøren ber deretter studentene organisere informasjonen i kategorier.
• Instruktøren kommenterer deretter de ulike delene av informasjon som studentene har bidratt med; knytter sammen, utdyper og retter eventuelle feil.


Why:
This activity helps students feel involved and engaged in the process of accumulating and then synthesizing information.

How:
• Tell your students that you will write everything they know, or think they know, about a given topic using a shared document etc.
• The activity continues until the students can’t think of anything further, or until the topic is sufficiently explored for the time being.
• The instructor then asks the students to organize the information into categories
• The instructor then comments on the various pieces of information that students have contributed, making connections, elaborating, and correcting any errors.