Brainwriting

Hva:
Brainwriting er en studentsentrert læringsaktivitet som oppmuntrer alle studenter til å dele sine ideer og/eller refleksjoner rundt et gitt tema uten å være bekymret for at deres tanker og ideer er feil eller uegnet.

Hvorfor:
Brainwriting aktiverer alle studentene, legger til grunn for individuell refleksjon og diskusjoner i plenum. Brainwriting kan også støtte studentenes læring gjennom retrieval-practice.

Hvordan:
I stedet for å dele tanker høyt, leder brainwriting til at alle studenter skriver dem ned.

  • Sett opp et anonymt arbeidsområde, som f.eks. TaskCards
  • Gi studentene nok tid til å skrive ned deres bidrag (tanker, ideer, refleksjoner osv.)
  • Følg opp innholdet som blir presentert, som f.eks. organiser grupper eller diskusjoner i plenum.

Les mer om Brainwriting her.


What:
Brainwriting is a student-centred learning activity encouraging all students to share their ideas and/or reflections on a given topic, without being worried that their thoughts and ideas are wrong or unsuitable.

Why:
Brainwriting activates all students, lays the ground for individual reflection, and plenary discussions.
Brainwriting can also support student learning through retrieval-practice.

How:
Instead of sharing thoughts out loud, brainwriting allows all students to write them down.

  • Set up an anonymous workspace, e.g TaskCards
  • Give the students enough time to write down their contribution (thoughts, ideas, reflections etc.)
  • Follow up on the content presented, e.g. organize group or plenary discussions.

Read more about Brainwriting here.