WF2020: Digitalt samarbeid på tvers av land og campus

Beskrivelse av denne økta fra nettsida til Webinarfestivalen 2020:
Tirsdag 24. november 2020, kl. 10:30 - 10:50
Ida Serneberg, Noroff School Of Technology And Digital Media

Under nedstengningen av campus den 11 mars 2020 snudde ‘Noroff School of Technology and Digital Media’ over all undervisning til nett på under 24 timer. Campus Corona forble online frem til begynnelsen av juni, da skolen overgikk til en hybrid. Hybriden har fortsatt under høsten og med stor pedagogisk fremgang (og litt teknologisk strev) kjører studenter og lærere på digital markedsføring hybridundervisning, som går på tvers av campus og til og med noen ganger med undervisning fra andre land. Under webinarfestivalen deler Ida Serneberg sine erfaringer om hybrid-undervisning og hvordan digital undervisning kan være inkluderende.

2 Likes

2 Likes

Podkast med Ida: https://podcasts.apple.com/fr/podcast/615-some-ida-serneberg-fremtidens-sosiale-medier/id1434899825?i=1000465909698

1 Like

Dette trekkes fram:

  1. Integrer digital teknologi i undervisningen
  2. Du (hver enkelt) er viktig!
    Tips til studentene i forkant av øktene:
  • finn et sted som fungerer som arbeidsplass (ikke sengen)
  • bruk datamaskin (ikke mobil)
  • be studentene holde rutinen (pusse tenner, ta på klær, fikse sveisen)
  • ta frem det de trenger til økta (penn, tusj, papir etc.)
  1. Få studentene til å bruke stemmen sin (mulig det er eneste mulighet den dagen)
  2. Sørg for en god, digital infrastruktur

“Every technology is both a burden and a blessing: not either-or, but this-and- that” (Postman, 1992)

Ikke sammenligne medier, men heller se hvordan de kan komplettere hverandre.

Noen eksempler fra undervisningen:

  • studentrebus med utgangspunkt i LUB’er
  • slack-kanal med studentene
  • nye (bokmåls) uttrykk: møkke-korona
  • høytlesning i undervisningen (med teksten på skjerm → multimodalt)

“The research demonstrated that reading aloud creates a sense of community, building the class repertoire of ‘books in common’ and a shared reading history.”
(Cremin, T., Mottram, M., Collins, F., Powell, S. and Safford, K., 2014)

1 Like