Beskrivelse av denne økta fra nettsida til Webinarfestivalen 2020:
Tirsdag 24. november 2020, kl. 09:30 - 09:50
Maarten Beerepoot, UiT Norges arktiske universitet
Hvilke muligheter har nettundervisning? Hvordan kan vi bidra til et faglig-sosialt fellesskap blant studentene? Hvilke læringsaktiviteter prioriterer vi i fysisk undervisning? Hvordan kan vi gi ekstra støtte til studentene som trenger det mest? I 2020 har vi ikke bare sett en revolusjon i digital undervisning, men også hatt økt fokus på disse viktige spørsmålene.
Vi presenterer gode og mindre gode erfaringer med digital undervisning fra et innføringskurs i kjemi med 250 studenter. Erfaringene tyder på at digital undervisning har kommet for å bli. Fysisk gruppeundervisning forblir likevel sentral for å bidra til et faglig-sosialt fellesskap blant studentene.
Kom gjerne med egne innspill og kommentarer til dette temaet i denne diskusjonstråden
Jeg var ikke tilstede på Webinarfestivalen, og har generelt inntrykk av at begeistringen for digital undervisning er noe lavere hos både studenter og undervisere i mitt miljø. Jeg vil i hvert fall styre unna digital fellesundervisning i størst mulig grad, og vil gjerne høre flere argumenter for å skulle videreføre det - med fokus på det pedagogiske.