Post-it-parade (PIP)

Hvorfor:
Denne aktiviteten er en måte for instruktøren å få en generell følelse av hva slags spørsmål, bekymringer eller ideer studentene kan ha. Det er også en fin måte å generere en take-away (listen over spørsmål, ideer eller bekymringer lagt ut av studentene).

Hvordan:

1. Studentene får et spørsmål eller ledetekst som de trenger for å generere ideer, løsninger osv.
  2. Gi hver student noen få post-its, og la dem skrive ut 1 idé per post-it.
  3. Studentene legger så post-its ut på tavlen eller veggen. Avhengig av spørsmålet eller forespørselen, kan det være nyttig å la dem plassere post-its i områder for å gruppere dem etter emne, spørsmål, kronologisk osv.
  4. TaskCards, OneNote, Mentimeter, eller Whiteboard (O365) kan brukes som digitale alternativer for denne aktiviteten.
    Bildekilde: Energy Pool, Oslo

Why:
This activity is a way for the instructor to get a general sense of what sort of questions, concerns, or ideas the students may have. It’s also a great way to generate a take-away (the list of questions, ideas, or concerns posted by the students).

How:

1. Students are provided with a question or prompt for which they need to generate ideas, solutions, etc.
  2. Give each student a few post-its, and have them write out 1 idea per post-it.
  3. Students then post the post-its on the chalkboard or wall. Depending on the question or prompt, it may be useful to have them place the post-its in areas to group them by topic, question, chronologically, etc.
  4. TaskCards, OneNote, Mentimeter, or Whiteboard (O365) can be used as digital alternatives for this activity.
    Image Source: Energy Pool, Oslo