Hvorfor:
Denne aktiviteten lar studentene lære mer om hverandre.
Hvordan:
- Be alle om å skaffe seg en partner (helst noen de ikke kjenner godt).
- Hvert par har tre minutter på seg til å oppdage tre ting de har til felles. De kan ikke være åpenbare ting man kan oppdage uten å ha en samtale (f.eks. “Vi er begge i dette rommet” eller “Vi har begge briller”). Samtalen må gå dypere.
- Etter tre minutter, annonser at tiden er ute og be folk om å melde seg frivillig for å dele ut noe de har lært.
Dette spillet gjøres vanligvis stående, men hvis det er en spesielt sjenert eller reservert gruppe, kan du senke innsatsen ved å la folk bli sittende.
Why:
This activity lets students learn more about each other.
How:
- Ask everyone to get a partner (preferably someone they don’t know well).
- Each pair has three minutes to discover three things they have in common. They can’t be obvious things one could discover without having a conversation (e.g. “We’re both in this room” or “We’re both wearing glasses”). The conversation has to go deeper.
- After three minutes, call time and ask people to volunteer to share out something they learned.
This game is usually done standing, but if it’s a particularly shy or reserved group, you can lower the stakes by letting people remain seated.