Hvorfor:
En morsom aktivitet for å lære mer om medstudenter og starte en diskusjon på “nøytral grunn” etterpå.
Hvordan:
- Be gruppene/lagene ta et bilde av deres nåværende fottøy og laste opp eller dele det med de andre. Dette kan gjøres før timen eller i løpet av timen.
- Be så hver student diskutere sitt valg av fottøy, og diskutere “historien” bak valget.
- For eksempel kan én person ha på seg joggesko – og dette kan føre til en diskusjon om deres interesser. En kan ha på seg myke tøfler som var en julegave, en annen kan være i flipflops, høye hæler eller joggesko og så videre.
- Du kan variere denne øvelsen ved å be studenten ta et bilde av en gjenstand på skrivebordet, og be dem snakke om det.
Denne aktiviteten fungerer best når studenter deltar online.
Why:
A fun activity to learn more about their peers and start a discussion on ‘neutral ground’ afterwards.
How:
- Ask the groups/teams to take a picture of their current footwear and upload or share it with the others. This could be done prior to class or during class.
- Then, ask each student to discuss their choice of footwear, and to discuss the “story” behind their choice.
- For example, one person might be wearing running shoes – and this might lead to a discussion about their interests. One may be wearing fluffy slippers which were a Christmas present, another may be in flip-flops, high-heels or sneakers and so-on.
- You can vary this exercise by asking student to take a picture of an object on their desks, and asking them to talk about it.
This activity works best when students participate online.